HenH-Australie.reismee.nl

Lake Eildon naar Buchan

Zondagochtend nog veel regen. Henk's Canon lens beslagen. Bij de warme aircondition gedroogd. Een mooie preek van ds. van Hemmen geluisterd. s'Middags was weer opgeklaard en nog een mooie wandeling in Fraser nationaal park gemaakt. Schitterende natuur. Maandag ochtend half negen vertrokken over de Great Alpine Road op weg naar Mount Beauty. We wilden eigenlijk naar Falls Creek, maar daar aangekomen, na een dramatische tocht over kronkelige bergweggetjes bleek het een skioord te zijn zonder campingfaciliteten, dus maar weer terug naar beneden (daar was het 11 graden warmer) De volgende morgen op weg naar Buchan de Great Alpine road verder op, richting de oostkust. De weg ging over de toppen van de Australische Alpen. In Europa zou het ondenkbaar zijn. Magnificante uitzichten. Om 3 uur in Buchan aangekomen hebben we de grotten bezocht. Zeer nauwe gangen waar alleen kinderen rechtop konden lopen. Daarna nog een wandeling naar een waterval gemaakt. Een ijsvogel gezien!. s' Nachts is het weer begonnen met regenen en dat doet het nog steeds. We zitten nu bij de McDonald aan een Mac Oz en een koffie, we hebben er al 250 km opzitten en willen naar Kangaroo Valley. Morgen dan door naar het Royal national park. Vrijdag daar de Camper opruimen en inpakken.

Dien

Wat een prachtige foto's horen hierbij zeg!! Super mooi! Jammer van Falls Creek, maarja mooie gebieden genoeg daar.
Ik het oosten zijn mensen geëvacueerd vanwege overstromingen trouwens. 100 mm regen per dag, las ik ergens...
En tenslotte; wat is een Mac Oz??
Groetjes!

ettha.voet@gmail.com

Dag Henk en Herma,

Nog even weer gelezen en gekeken. Jullie hebben ook best wel regen gehad (dat is wel vertrouwd een beetje). Prachtig die foto's van de laatste Australiëdag, vooral die 2e. En super al jullie kinderen op Schiphol!
Het allerbeste gewenst, en nog geregeld napraten, kijken en genieten!!
groetjes van Ettha Voet