HenH-Australie.reismee.nl

van The Grampians naar Kangoroo Island

Vrijdagochtend vroeg vertrokken naar Adelaide om Henk op te halen. We kregen een berichtje om 9 uur dat hij al gearriveerd was na een treinreis van 36 uur. Wij moesten echter nog 500km rijden.

Uiteindelijk om 4 uur opgepikt in Adelaide. Daarna doorgereden naar de pont voor Kangaroo Island. OP een zeer primitieve kamping gecampeerd en de volgende morgen met de pont van 10 uur overgestoken. Het eiland is ongeveer de helft van Nederland met maar 3 kleine plaatjes en 4 verharde wegen. We hebben op het strand zeeleeuwen bekeken. Uit de zon was het ongeveer 45 graden. Herma ging op het strand bijna van haar stokje, maar wel vlak bij de zeeleeuwen geweest. Daarna de camping opgezocht en gegeten in de enigste gelegenheid daar. Nergens internet.

Zondag begon met regen. Preek geluisterd, veel met Henk gepraat en 2x een wandeling gemaakt. Een wilde koala gezien! Ook bijna een vogelbekdier.

Maandag op tijd vertrokken naar een roofvogeldemonstratie en een dierentuin voor inheemse soorten. Kangoeroes gevoerd en koala's geaaid.

Nu gearriveerd in Kingscote. Eindelijk weer internet. Morgen weer naar het vaste land.

Dien, Hemp en Jans

Waaaah, vet cool!!! Natuurlijk niet dat mam bijna van dr stokje ging hoor ;) Maar een wilde koala, zeeleeuwen, kangoeroes voeren, koalas aaien, we worden heel jaloers!! Maar hoe kun je nu "bijna" een voegelbekdier zien?! Groetjes!!

Lijan

Haha, ik zag ook bijna een neushoorn...

Hetty

Geweldig om dit allemaal te lezen. Laat ze maar zeuren wat die beesten betreft. Ze zijn gewoon allemaal jaloers. Maar pas goed op jezelf. Warmte is lekker maar soms ook heftig. Veel plezier nog. Mooie foto's hoor!

Jolanda

Haha, ik zal niet ook over dat vogelbekdier beginnen... Maar volgens mij hebben jullie het wel naar je zin daar!! Maar wat is Henk een stuk bruiner als Henk zeg!!! Dat halen jullie niet in binnen 3 weken. hoeft ook niet hoor, anders lijken wij veel te bleek bij jullie. Geniet maar mooi van alles!!